söndag 5 januari 2014

Stor förändring

Jaha... Då sitter jag här åtta månader senare.. Läste precis mitt senaste inlägg och inser att min resa faktiskt började där på riktigt.

Idag bor jag och barnen i en villa själva. Jobbar mycket med mig själv. är inte längre en hysterisk kärring som brinner av för ingenting. Blir sällan arg men när jag blir det är det oftast pga att någon inte respekterar mig eller kör över mig.

Förundrad över hur andra människor anser sig ha rätt att avgöra vad folk i deras omgivning tycker, tänker och vill. Hur man kan döma någon utan att egentligen veta...
Igår var jag i simhallen med barnen och in kommer en rätt stor kille och knatar raka vägen in till de tatuerade muskelbyggarna på gymmet. Modigt, tänkte jag. Det jag reagerade på sen var att jag satt i entrén när samma kille går ut därifrån och de tre tjejerna som kommer in precis när han gått ut vänder sig genast om och fnissar, pekar och viskar. Bet mig rätt hårt i tungan kan jag säga...

Hur som helst, året som kommer kommer att bjuda på stora utmaningar. Energitjuvar rensas bort och kraftkällor tas in. För nu står jag och dem jag älskar i fokus. Jag ska behålla mitt lugn och leva mitt liv på bästa sätt jag kan. Stora förändringar är att vänta :)

Bitterheten jag levt med i många många år är så gott som bortblåst. Jag kan inte påverka det som varit men jag kan välja vad jag gör av erfarenheterna. Sen finns det vissa saker i nuet man faktiskt inte kan påverka hur mycket man än försöker och de tänker jag acceptera även om vissa saker är sorgliga. Jag har alltid ett val! Du har också alltid ett val!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar